Waarom een motorscooter?
Ik wil naar mijn werk. Of ik wil juist weer naar huis. Naar vrienden. Naar mijn gezin. Ik zie wel elke morgen de slimmeriken voorbij komen op twee wielen. Tussen de file door, altijd vooraan staan bij het verkeerslicht, gewoon gas geven en weg zijn ze. Hoe makkelijk kan het zijn. Motorscooters, nooit aan gedacht.
Maar bij Rutte 2 Wielers heb je ze voor het uitkiezen, die slimme file oplossers. Van tweewieler (motorrijbewijs) tot driewieler (autorijbewijs), wij hebben ze! Kijk rond in onze digitale showroom en kom voor een uitgebreid advies langs in de winkel.
Kracht, souplesse, robuust...
Woorden kunnen de sensatie van het rijden op de Gilera Fuoco niet beschrijven. Stel je voor dat alle ogen op jou gericht zijn, wanneer je met ongelooflijke wendbaarheid, snelheid en stabiliteit op jouw Fuoco voorbij komt. Onopgemerkt voorbij gaan is onmogelijk met dergelijke sensationele technologie en design. Het nieuwe dubbele voorwiel wordt verder benadrukt door de agressieve look aan de voorzijde. Het maximum aan plezier dankzij de nieuwe Master 500 motor met een maximaal vermogen van 40 HP 7.250 rpm en top snelheid van ongeveer 145 km/uur: het "hart" van een ware maxi, die voldoet aan de strenge Euro 3 norm.
De Agility 125 combineert het gemak van een compacte scooter met de performance van een motorscooter. Hij is uiterst wendbaar door zijn grote 12 inch wielen .Dankzij zijn vlakke treeplank en lange zadel, heb je al gauw je plekje op deze scooter gevonden voor het woon- werktraject.
Door zijn krachtige motor die meer dan 9 pk levert, verplaats je je uiterst snel en nauwkeurig door het drukke stadsverkeer. Juist in de binnen stad met zijn vele stoplicht sprintjes voelt deze licht gewicht zich in zijn element. Zijn uitgebreide dashboard verstrekt alle nodige informatie. En standaard voorzien van een klokje.
Voor wie meer bescherming zoekt is er een origineel windscherm leverbaar. Ook het brede beenscherm biedt de nodige bescherming. Onder het zadel biedt de Agility genoeg opbergruimte, en mocht er meer opbergruimte nodig zijn kan er altijd nog een topkoffer gemonteerd worden. Deze topkoffers zijn ook in kleur leverbaar.
Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A, A1 en A2.
De Agility 16” + heeft een geheel nieuwe look en hult zich in een strak design en nieuwe, trendy kleuren. Verder is de Agility 16” + nu voorzien van voor- en achterlichten met moderne LED verlichting, inklapbare voetsteunen en een benzinetank onder de voetenplank om het zwaartepunt te optimaliseren. Door deze verbeteringen rijdt de Agility 16” + niet alleen beter maar is hij ook een stuk volwassener geworden. De totale looks en zithouding zijn optimaal verbeterd.
De Agility 16” + heeft een geheel nieuwe look en hult zich in een strak design en nieuwe, trendy kleuren. Verder is de Agility 16” + nu voorzien van voor- en achterlichten met moderne LED verlichting, inklapbare voetsteunen en een benzinetank onder de voetenplank om het zwaartepunt te optimaliseren. Door deze verbeteringen rijdt de Agility 16” + niet alleen beter maar is hij ook een stuk volwassener geworden. De totale looks en zithouding zijn optimaal verbeterd.
De Agility City 125 combineert het gemak van een compacte scooter met de performance van een motorscooter. Hij is extreem handelbaar door zijn grote 16 inch wielen en door zijn lage instap en ideale zithouding bovendien de perfecte match voor het woon- werktraject. Overigens niet alleen in de binnenstad. Door zijn krachtige motor die bijna 10 pk levert, is hij ook daar buiten in zijn element. Zijn uitgebreide dashboard verstrekt alle nodige informatie. Standaard voorzien van een klokje en een klein sportscherm zodat de informatie ten alle tijden goed af te lezen is. Voor wie meer bescherming zoekt is er een origineel windscherm leverbaar. Ook het brede beenscherm biedt de nodige bescherming, waar tevens een handschoenenkast in is verwerkt. Deze is zelfs uitgerust met een 12v aansluiting. Het grote en comfortabele zadel is dusdanig gevormd dat de duopassagier een goed zicht naar voren heeft. Onder het zadel biedt de Agility genoeg opbergruimte, en mocht er meer opbergruimte nodig zijn kan er altijd nog een topkoffer gemonteerd worden. Deze topkoffers zijn ook in kleur leverbaar.
Deze scooter is geschik voor motorrijbewijs A, A1 en A2.
Sportief met toureigenschappen, dat is de Downtown 300i. Zijn krachtige motor staat garant voor zeer sportieve prestaties en door zijn uitgekiende rijwielgedeelte is de Downtown een echte all rounder. Het zeer ruime en comfortabele zadel geeft zijn passagiers een welbehagen gevoel en ook onder het zadel laat de Downtown zich van zijn beste kant zien: een enorme opbergruimte die groot genoeg is voor twee helmen. Het windscherm en de brede voorkant bieden bescherming tegen wind en regen. Door de laag geplaatste benzinetank heeft de Downtown een zeer laag zwaartepunt, waardoor de wegligging uniek te noemen is. Het 14" voorwiel zorgt er voor dat bochten perfect aan te snijden zijn en de extra brede achterband zorgt voor een optimaal wegcontact. Optimaal is ook de vering van de Downtown: voorzien van dubbele schokbrekers achter en een forse telescoop voorvork worden alle oneffenheden geabsorbeerd. Zijn exclusieve en sportieve design met moderne LED lichttechniek maakt deze scooter tot een ware eye catcher.
Deze scooter is geschik voor motorrijbewijs A en A2.
ScooterXpress heeft de Downtown 300i ABS meegenomen en getest. Klik hieronder om hun bevindingen te lezen.
De Dink is het model dat het merk KYMCO heeft gekenmerkt in Italië en in de wereld; een verkoopsucces dat meer dan tien jaar heeft geduurd, met meer dan 120.000 eenheden alleen voor de Italiaanse markt. Ook in Nederland liep de verkoop van de Dink goed. Nu is er al weer een poos de vierde generatie, de zogenaamde G-Dink, een volledig nieuw product uit de moderne en compact ontwerp, een perfecte combinatie van stijl en functionaliteit. Het stijlvolle en slanke uiterlijk wordt mogelijk gemaakt dankzij de nieuwe lay-out van de radiator aan de onderkant van de voorzijde. Voorin de look is schoon en meeslepend, gekenmerkt door een familie gevoel van dubbele luchtinlaat en koplampen met LED-stadslichten. De kracht is de brede platte platform dat het mogelijk maakt om een meer geschikt voertuig te bieden voor dagelijks gebruik. De hoge prestaties van de motoren hebben een zorgvuldig ontwerp van het chassis van de G-Dink vereist, een zeer stijf frame en efficiënt.
Liefhebbers van klassieke scooters worden spontaan verliefd op de Like. Zijn elegante voorkomen herinnert onmiddellijk aan de 50?er en 60?er jaren. Zijn karakteristieke styling die je direct doet verlangen naar een cappuccino op een zonnig terras en zijn vele details en chroom geven hem een eenmalig karakter. En ondanks zijn retro look is hij voorzien van de modernste scootertechniek, met bovendien een betrouwbaar, zuinig, stil en schoon karakter. Het ruime en comfortabele zadel biedt een geweldige blik over het klassieke, maar toch moderne dashboard met alle informatie die men nodig heeft. Standaard voorzien van een klokje zodat elke afspraak op tijd kan worden nagekomen. Achterop de Like is het goed vertoeven en de speciaal inklapbare voetsteunen bieden een ideale steun. De Like is de scooter bij uitstek om te customizen en daarom heeft Kymco een groot assortiment aan accessoires om de Like verder te personalizen. Van windscherm tot een compleet beugelset om de scooter te beschermen, voor ieder wat wils. Wie zei er ooit dat schoonheid en functionaliteit niet samen gaan? Met de Like maak je echt een fashion statement! I Like it, I Love it!
Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A en A2.
Let op: Deze motorscooter wordt met topkoffer geleverd.
Klik hieronder voor een rij-indruk van de Like 200i door Scooter Xpress om hun bevindingen te lezen.
Dynamiek is iets moois. Met name in de vorm van de nieuwe Movie S. Met zijn V-design bewijst de Movie S onopvallende sportiviteit, zonder afbreuk te doen aan ergonomie en comfort. Hij is gewoon een echte allrounder met een verfijnde 125cc motor, goed afgestelde vering en zijn aerodynamische silhouet van Movie S zorgt voor een soepele rijervaring. De ruime helmbak onder de buddy, de innovatieve geïntegreerde vergrendeling en andere kleine praktische oplossingen overtuigen in het dagelijks gebruik.
Wil je meer lezen over de nieuwe Movie S 125i, klik dan hieronder voor de introductie in ScooterXpress.
De MyRoad 700i, speciaal gecreëerd voor de Europese en Amerikaanse markt, is een echte touring scooter. De langere wielbasis, een compact design, full size windscherm, drie ogen als koplamp en een elegante body maken het dat de MyRoad 700i een elegante scooter. Van de vleugel, en bagagedrager tot koplamp en LED achterlicht, maken de MyRoad 700i een echte ‘head-turner’. Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A en A2.
De Downtown 350i is Kymco’s nieuwe pronkstuk in het Sport-Touring-segment en volgens de fabrikant deelt de machine geen schroefje meer met zijn voorganger. Hij weegt slechts 189 kilogram en is uitgerust met het allernieuwste, ultralichte (0,7 kilo), supersnelle en uiterst betrouwbare ABS Bosch 9.1. Verbeteringen aan framestijfheid en de vering bevorderen het comfort op lange ritten en dragen bij aan veilig en vertrouwd hard remmen en beter sturen. Het ergonomisch design zorgt voor meer comfort voor de bestuurder en passagier, die beter over de bestuurder heen kan kijken vanaf de verhoogde zitting. Ruimer bemeten is de ruimte onder het zadel; ruim genoeg voor twee integraalhelmen. En qua uitstraling viert de Downtown ook in letterlijke zin hoogtij met dubbele H7-koplamp, LED-verlichting rondom en een blauw schijnsel van het ultracomplete dashboard.De kuip heeft opbergvakken met een 12V-aansluiting en een USB oplaadpunt. Kom daar eens mee bij de gemiddelde motorfiets…
Het kloppend hart is een nieuwe 320cc viertakt, vierkleps eencilinder met injectie en circa 30 pk. Aantrekkelijke groene bijkomstigheid is dat Kymco als eerste motorscooterfabrikant geslaagd is voor de emissietests volgens de strengste Euro 48-norm!
De nieuwe Downtown 350i is leverbaar vanaf half juli 2015 en zal in twee verschillende vermogens leverbaar zijn. De Downtown 125i ABS zal € 4.999,gaan kosten, de 350i ABS kost € 5.999.
ScooterXpress heeft de New Downtown 125i aan een test onderworpen samen met de SYM Joymax en de Honda Forza. Met de New Downtown als beste uit de bus! Klik hieronder voor het hele verslag.
Kymco lanceert de People One, met een geheel nieuw ontwerp voor de hele wereld markt inclusief topkoffer. De People One is werkelijk een schoonheid van ontwerp met een modern design overgoten met een vleugje retro. Uitgerust met een schone 125cc injectie motor met gunstige verbruikcijfers. (1:48 volgens Euronorm 99/700EG). Dankzij het grote voorwiel 16 inch en achter 14 inch beleeft u aan kuilen en hobbels geen probleem en door het iets kleinere achterwiel blijft er ook een ruime bagage ruimte onder het zadel over. De scooter is vanuit de basis elegant, stijlvol en zeer gebruiksvriendelijk. De dagrijverlichting verscholen achter het voorscherm is een van die elegante ontwerp details die u zeker zullen behagen. De Kymco People One is werkelijk zo'n scooter waarop je gezien wilt worden.
Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A, A1 en A2.
Let op: Deze motorscooter is exclusief windscherm maar inclusief topkoffer.
Scooterexpress, HET scootermagazine, heeft de People One 125i voor ons getest. Klik hieronder voor hun bevindingen.
De Xciting 400i is gebaseerd op een nieuwe viertaktmotor van 399 cc met vloeistofkoeling en een vermogen van 26,5 kW bij 7500 tpm; hij is zo afgesteld dat hij bij 6000 tpm 37 Nm kan halen. Deze nieuwe aandrijving is gemonteerd in een compleet nieuw frame, dat "Dual under bone" wordt genoemd en dat de trillingen moet beperken en het bedieningscomfort moet verbeteren. De Xciting 400i is rechtstreeks geïnspireerd door sportieve motormodellen en hij is uitgerust met een schijfrem met verschuifbaar zadel en met radiale rembeugel en het antiblokkeersysteem (ABS) is ook de veiligheid gewaarborgd.
De Xciting 400i met ABS is leverbaar in mat zwart, glans zwart en helder geel.
Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A en A2.
TIJDLOOS MET RETROLOOKS
De Mio is zonder enige twijfel het bekendste en meest geziene model van SYM. Stijlvolle, retrolook details bezorgen de Mio een tijdloos design en een hoog aaibaarheidsgehalte. Wat hem bij jong en oud populair maakt, naast het feit dat hij zelfs na jaren van gebruik zijn waarde behoudt. Niet vreemd daarom dat de Mio SYM’s meest succesvolle model is.
MULTIFUNCTIONELE
WOON-WERKKOMPAAN
De Orbit II is SYM’s multifunctionele gebruiksscooter die geschikt is voor dagelijks gebruik en zich bij uitstek leent voor woon-werkinzet. De Orbit II kan tegen een stootje, is betrouwbaar en comfortabel, heeft een wegligging waar je ‘u’ tegen zegt en vertrouwt op de kwaliteit die je van SYM mag verwachten. Wat verlang je nog meer van een praktisch werkpaard voor dagelijks gebruik?
GESTROOMLIJNDE BIGWHEELER
De Symphony SR is SYM’s comfortabele bigwheeler. De grote 16 inch wielen bezorgen de Symphony SR een stabiel, rustig weggedrag en het comfort waarmee deze scooter zich in het woon-werkverkeer uitstekend thuis voelt. Wendbaarheid en schijfremmen voor én achter staan borg voor optimale veiligheid, terwijl je dankzij het stijlvolle, gestroomlijnde design met de Symphony SR ook nog eens uitstekend voor de dag komt.
CUSTOM CRUISER
Hallo, kijk mij! Het begrip ‘flaneren’ krijgt een geheel nieuwe invulling met de SYM Allo, de ‘custom bike’ binnen de SYM family!. Het brede stuur, de talloze verchroomde elementen en de retro uitstaling van deze boulevard cruiser zorgen ervoor dat de Allo voor passanten niet te missen is. Bij deze funscooter van SYM draait het maar om één ding: zien en gezien worden!
ELEGANTIE EN KLASSE
Hoe verpak je een chique styling en klasse in een scooter voor alledag? Die vraag beantwoordde SYM met de Fiddle II, een scooter met een prachtig, stijlvol lijnenspel dat extra kracht krijgt door de beschikbare chique kleuren die normaliter ook voor premium auto’s worden gebruikt. Een krachtige 4-takt motor, wendbare eigenschappen en het brede, comfortabele zadel waaronder een grote hoeveelheid bergruimte schuilgaat, completeren de Fiddle II en maken hem tot een scooter met klasse voor dagelijks rijplezier.
HET BESTE VAN TOEN MET DE TECHNIEK VAN NU
Omdat er altijd baas boven baas is, introduceert SYM dit jaar na de Fiddle II ook de Fiddle III. De Fiddle III combineert de prachtige vintageelementen van toen met de modernste technologieën van nu. Zo is het nieuwe design geïnspireerd op de elegante lijnen uit het verleden, maar zijn het moderne dashboard en de LED-dagrijverlichting helemaal van deze tijd. En wat te denken van het geavanceerde ECS, de elektronische aansturing van de carburateur voor een betere koude start en een nog lager brandstofverbruik.
De polyvalente scooter
De Joyride 125 evo is een comfortabele motorscooter die ideaal is voor het drukke stadsverkeer, maar ook voor net daar buiten. Door zijn hoge windscherm biedt hij optimale bescherming tegen de elementen en hij is door zijn afmetingen ook zeer geschikt voor het vervoer van twee personen.
STREET & STYLE
De ST in Symphony ST staat voor Street en Style. Met zijn verfijnde ontwerp is de Symphony stadspendelaars op het lijf geschreven. Dankzij de combinatie van het 792 mm hoge zadel en de 16 inch wielen kan de scooter makkelijk alle wegtypes aan. De led-koplamp en -achterlichten geven de Symphony ST een eigen identiteit op de weg.
Het model heeft ook tal van andere handige accessoires om je rijervaring naar een hoger niveau te tillen: ruim opbergvak, USB-poort, startonderbreker, inklapbare voetsteuntjes en een brandstoftank van 7,5 liter.
Sportieve look & Business comfort
De Joymax is de nieuwste aanwinst in het SYM gamma. Deze strak vormgegeven scooter beschikt over een krachtige motor, een rigide chassis en een optimale wendbaarheid. De Joymax beschikt onder andere over een 12V adapter, regelbare ventilatie en verwarming én LED richtingaanwijzers.
De Joymax 300 ABS bestaat ook met een brandstofbesparend Start&Stop systeem. Dit systeem wordt automatisch geactiveerd wanneer de volgende parameters zijn bereikt: snelheid van meer dan 10 km/u, watertemperatuur van meer dan 70°, batterij heeft 11,5 Volt of meer SYM claimt een gemiddelde besparing van 7,6 procent aan brandstof en 6 procent aan CO².
POWER & COMFORT
Laat je meeslepen in een spannend avontuur en neem als eersteklasser plaats achter het stuur van de Maxsym 600i ABS! SYM kent de kneepjes van het vak want het merk weet beslist hoe hij de maxiscooter dankzij de combinatie van een buitengewoon motorvermogen en een verbluffend design naar de top moet brengen.
Bij SYM draait het allemaal om de volmaakte techniek . De Maxsym 600i ABS is voorzien van een 565 cc monocilinder met niet minder dan 45 pk en een koppel van 39,2 Nm. De scooter koppelt een laag gewicht aan een rijwielgedeelte gericht op wendbaarheid.
Kwaliteit en stijl worden bij SYM hoog in het vaandel gedragen. Daarom heeft het merk een scooter ontwikkeld die op het gebied van design, comfort, veiligheid en vermogen hoge prestaties levert. De dubbele projectiekoplampen en de LED achterlichten stralen agressie en tegelijkertijd veiligheid uit. Het uitgebreide digitaal dashboard, waarop de noodzakelijke informatie op een duidelijk leesbare manier voor de piloot weergegeven is, draagt op zijn beurt bij tot het comfort.
Aan boord van jouw scooter sta je versteld van de talrijke comfortverhogende elementen : de ergonomische instelling van de scooter en het zachte zadel zijn uiterst geschikt voor lange afstanden. Zo is de rugleuning van de piloot verstelbaar en ook de positie van de passagier wordt dankzij een rugleuning bevorderd. Bovendien doen de brede handgrepen en de wegklapbare passagier-voetsteunen het woord ‘comfort’ alle eer aan.
Verder is het omvangrijk voertuig luxueus en eindeloos uitgerust : grote opslagruimte waar 2 integraalhelmen in opgeborgen kunnen worden, startonderbrekingssysteem ter bescherming tegen diefstal, elektrisch zadelslot, USB en 12V-aansluiting.
Tot slot is de Maxsym 600i van een efficiënt ABS-remsysteem voorzien, waarbij de gekoppelde schijfremmen van 275mm zowel vooraan als achteraan u ook in de slechtste weersomstandigheden stabiliteit en controle over het voertuig verzekeren.
De Maxsym 600i is het toonbeeld van het vakmanschap van SYM en de pioniersrol die de fabrikant speelt op het gebied van technologie. De kernwaarden van SYM komen er perfect in tot hun recht. Sinds zijn lancering trok hij op alle grote markten grote ogen en creëerde hij een buzz in de scooterindustrie.
Maar SYM is ervan overtuigd dat er altijd ruimte is om beter te doen, om de rijervaring van onze gebruikers nog verder te optimaliseren. Daarom besloot SYM dit jaar om nog een stapje verder te gaan door een Executive versie van dit paradepaardje te introduceren, gekenmerkt door de volgende features: zwevende remschijven voor nog meer veiligheid, verwarmde handvatten voor meer comfort in de winter en inklapbare achteruitkijkspiegels.
POWER & COMFORT
De nieuwe SYM Maxsym 600 i ABS is voorzien van een 565 cc monocilinder met niet minder dan 45 pk en een koppel van 39,2 Nm. De Maxsym 600 koppelt een laag gewicht aan een rijwielgedeelte gericht op wendbaarheid. Standaard voorzien van ABS en een kofferruimte voor twee integraalhelmen. Bij de Sport-uitvoering vind je bovendien nog een rode striping op de wielen en is het zadel afgewerkt met rode stiksels en een geborduurd logo.
POWER & COMFORT
De nieuwe SYM Maxsym 600 i ABS is voorzien van een 565 cc monocilinder met niet minder dan 45 pk en een koppel van 39,2 Nm. De Maxsym 600 koppelt een laag gewicht aan een rijwielgedeelte gericht op wendbaarheid. Standaard voorzien van ABS en een kofferruimte voor twee integraalhelmen. Bij de Sport-uitvoering vind je bovendien nog een rode striping op de wielen en is het zadel afgewerkt met rode stiksels en een geborduurd logo.
SNEL, ATLETISCH EN DAADKRACHTIG
Na bijna een decennium van het succes geldt de Beverly als de best verkochte Motor in Italië. Piaggio Beverly is de scooter dat de Italiaanse markt voorgoed heeft veranderd met zijn gebruiksvriendelijke bediening, betrouwbaarheid en veiligheid.
De Beverly ging door tot het best verkopende model in het concurrerende, prestigieuze segment van de motorscooters te worden; en nu zijn we er trots op om dit indrukwekkende model toe te voegen in ons assortiment. De Beverly is volledig vernieuwd op het gebied van stijl en technologie, het nieuwe model straalt een klasse en kwaliteit uit, terwijl de 125cc of 300cc motor gegarandeerde performance biedt.
STIJLVOL EN GEBRUIKSVRIENDELIJK
Het bereik van de Piaggio high wheel bestseller is nu uitgebreid met een nieuw sport model: De Beverly Sport.
De 350 motor is zo compact als een 300 cc maar met de prestaties van een 400-150/70 achterband en een nieuwe look, rijk aan opvallende details, voor een evolutie van elegantie in de Beverly sport klasse. De nieuwe Beverly Sport is de eerste scooter die wordt uitgerust met ABS/ASR om maximale profiteren van prestaties zonder ooit in te boeten in veiligheid.
MODERN EN ELEGANT
Sinds 1995 liepen er ruim 350.000 exemplaren van de montageband. De nieuwste versie oogt modern, is groter en is voorzien van de vertrouwde motoren. Het belangrijkste voordeel van de Piaggio liberty is de uitstekende wegligging, zelfs op de meest slechte wegen. Daarnaast biedt de Liberty mede door een uitgebreide keuze aan accessoires veel scooterplezier aan de gehele familie, elke dag weer. De Liberty is de meest verkochte scooter in Italië ! De Liberty is leverbaar met de vertrouwde 50cc 2-takt motor, met de buitengewoon zuinige en milieuvriendelijke 50cc 4-takt motor en met de 125cc 4-takt LEADER motor.
KRACHT, VEILIGHEID EN SOUPLESSE
Op alle fronten geheel vernieuwd, onveranderd geschikt voor automobilisten
Met de Piaggio MP3 introduceerde Piaggio acht jaar geleden ’s werelds eerste motorscooter met dubbele voorwielen die kort daarna ook met het autorijbewijs B bestuurd mocht worden.
Anno 2014 lanceert Piaggio op basis van het ongekende succes van die MP3 – met 150.000 verkochte exemplaren wereldwijd – een compleet nieuwe MP3. Voorzien van geavanceerde veiligheidsfeatures (ABS en traction control), nog meer comfort, meer ruimte, een nieuwe styling, de laatste technologieën én een nieuwe high-performance motor met nog krachtigere en efficiëntere prestaties. Wat gebleven is? Ook deze nieuwe MP3 mag met het autorijbewijs B bestuurd worden.
De Piaggio MP3 heeft een compleet nieuwe look gekregen, met modernere en meer elegante accenten. Het voorscherm doet denken aan dat van het origineel, maar heeft een geheel nieuwe vorm. Het nieuwe rookgrijze windscherm biedt nog meer bescherming en kan in drie hoogten worden ingesteld. De koplampen en knipperlichten zijn nieuw, evenals de dagrijverlichting met zeven efficiënte LEDs.
JONG EN SPORTIEF
Sportief, stijlvol en een echte blikvanger. De Piaggio YOUrban LT is een 300cc motor die bereden kan worden met een autorijbewijs. De MP3 LT Touring onderscheidt zich van andere varianten door aantal wijzigingen die noodzakelijk zijn voor een specifieke typegoedkeuring voor een autorijbewijs, zoals een front spoor verbreed tot 465 mm, motortype knipperlichten, een licht geïntegreerd in het onderste deel van het been schild en integrale remmen, waardoor zowel de voor als achterrem gelijktijdig worden toegepast door een extra rempedaal op de voetsteun.
De MP3 YOUrban grijpt meteen je aandacht met zijn jeugdige, sportieve design. Een stylistisch evenwicht met onbetwistbaar aandacht voor detail en onberispelijke bouwkwaliteit. Met zichtbare voorwielophanging en de absoluut innovatieve vorm van het voorspatbord, pronkt de MP3 YOUrban met een onmiskenbaar technologische uitstraling. De vierhoek gelede voorwielophanging en het dubbele voorwiel zijn unieke en onderscheidende elementen die het rijden van de Piaggio MP3 tot een revolutionaire ervaring maken, die de rijder stabiliteit in de bochten laat ervaren, meer dan elke andere scooter, en de rijder laat profiteren van een uitstekende wegligging, die kan worden ervaren op nat asfalt of op wegen met slechte grip wanneer dat het meest belangrijk is. Op de nieuwe Piaggio MP3 YOUrban, is de chassis configuratie afgestemd op een ongekend niveau van flexibiliteit om optimale wendbaarheid te bereiken. Bij het sturen en leunen in bochten, heeft de MP3 YOUrban een natuurlijk zelfcentrerend effect, bijna net zo direct als die van een conventionele scooter, maar met een enorm voordeel op het gebied van grip door de dubbele voorwielen Dit alles komt neer op betere rijeigenschappen: leniger en beter inspelen op het stuurgedrag, daardoor is dit het perfecte voertuig voor slalommen door het stadsverkeer. De YOUrban leunt sneller in de bochten, en blijft stabiel door de hele curve, zelfs met het gaspedaal wijd open.
De X Evo heeft dezelfde stilistische keuzes die kenmerkend zijn voor de Piaggio Maxi GT scooters. Het concept van de X Evo wordt gekenmerkt door haar rationaliteit en veelzijdigheid, garandeert een ruimte voor bestuurder en passagier en biedt 56 liter opbergruimte onder het zadel van (met twee full-face helmen en objecten tot 80 cm). De Piaggio X Evo 125 wordt aangedreven door een 4-kleppen 125 cc motor en biedt een maximaal vermogen met betrekking tot wat is toegestaan door de wegcode voor rijden met autorijbewijs.
TERUG UIT DE TOEKOMST
Vormgegeven als een kostbaar werk van Renaissance kunst, maar geproduceerd met de toonaangevende technologieën van de 21ste eeuw. De Vespa 946 staat op eenzame hoogte.
Lager brandstofverbruik en verminderde emissies, volledig digitale instrumenten, een state-of-the-art kloppend technologisch hart, perfect uitgerust voor langere afstanden en het metropolitaans milieu. Dit alles wordt gecombineerd met exclusieve materialen in een bouwproces van het hoogste kaliber, voor een project dat simpelweg uniek is, zonder gelijke in de geschiedenis van het vervoer.
Echte luxe is het elke dag realiseren van een ambitieuzere en meer fascinerende droom. Vandaag bevestigt de Vespa 946 opnieuw de legende. Het verbetert de klassieke waarden van traditie: de vorm van de stuurstang, de verhoudingen van de kuip, dalende curven van het zadel zijn alle afkomstig uit de vroegste Vespa tekeningen. Elk detail weerspiegelt een keuze en een verwijzing naar de Italiaanse productiestijl. De aanpak van een ambachtsman in een futuristische dimensie.
De Vespa 946 is, in de hoofden van miljoenen reizigers en volgelingen de belichaming van, vrijheid van beweging, meningsuiting en stijl. Een vooruitziende blik op duurzame mobiliteit basis van zowel functie maar bovenal esthetiek.
De Vespa 946 is voorzien van ABS remmen en ASR traction control. De 4-takt 125 cc 1cylinder motor is een reactie op de steeds strenger wordende emissie-eisen en staat garant voor de beste prestaties in zijn categorie. Nieuwe technieken verminderen de verbruiksemissies sterk en daarmee creëert Vespa een nieuwe benchmark in de huidige markt en neemt zij een voorschot op toekomstige regelgeving.
De jonge en dynamische geest van Vespa, welke sinds mensenheugenis één van de meest populaire tweewielers ter wereld is, vinden we terug in dit nieuwe model.
De Vespa Primavera is een ultramoderne Vespa, ontwikkeld voor mobiliteit met de elegantie van een exclusief ontwerp, zonder in te leveren op comfort. Van de Vespa 946 heeft de Primavera haar elegante exclusieve affiniteit gekregen, zonder in te leveren op comfort en functionaliteit. Het is de vrucht van de beste technologie van zijn tijd en de evolutie van de voorgaande generaties; nieuw dashboard met boordcomputer, LED achter verlichting en positie verlichting voor en 11 inch voor- en achterwielen.
De Vespa Primavera 125 cc versie wordt aangedreven door een ultra moderne motor met drie kleppen, een aandrijving met baanbrekende technologie in de wereld van scooters, en vooruitloopt in termen van prestaties en vermindering van verbruik en uitstoot. Het hart van de Vespa Primavera 125 cc is een luchtgekoelde 4-takt ééncilinder motor, met bovenliggende nokkenas, 3 kleppen (2 voor de inlaat en 1 voor de uitlaat) en elektronische brandstofinjectie.
De Touring is extra uitgerust met voorklapdrager en windscherm.
LEGENDARISCH VAN OORSPRONG
ALS EEN GEKLEURDE STREEP DOOR DE STAD. LEVENDIG, SNEL, BEHENDIG EN LICHT DE "SPORTIEVE VESPINO" IS TERUG MET DE VESPA SPRINT, DE LEGENDE VAN HELE GENERATIES JONGE MENSEN DIE DE MOTOR VOOR HUN VITALITEIT IN EEN VESPA WISTEN TE VINDEN.
Met de compleet nieuwe Sprint introduceert Vespa de meest sportieve en dynamische ‘small body’ Vespa van dit moment. De naam ‘Sprint’ roept direct herinneringen op aan de sportieve Vespa’s – de ‘Vespini’ – uit de jaren ’60 en ’70 en deze nieuwe, sportieve variant van de Vespa Primavera voegt een nieuw hoofdstuk toe aan die legende.
De Vespa Sprint is in ons land leverbaar met een keuze uit twee motoriseringen: de moderne 50cc 4-takt met een keuze uit een 25 en 45 km/u uitvoering, en een 125cc 3V.
GTS, EEN SPORTLICHAAM VOOR TOPPRESTATIES IN STIJL
De GTS is een krachtige en high-tech Vespa, met een 125cc of 300cc motor waarbij elektronisch wordt geïnjecteerd voor betere prestaties en economisch rijden. De onberispelijke stijl van de GTS wordt benadrukt door de prachtige kleuren en chroom detaillering. Met zijn iconische design en elegante stijl, biedt dit model een stabiele en beheersbare rijden, waardoor u met een betrouwbare en plezierige vervoer.